poniedziałek, 22 marca 2021

Jak pies z kotem, czyli "Mogło być gorzej"


 


Autor: Teresa Monika Rudzka
Liczba stron: 296
Wydawnictwo: Waspos
Data premiery: 24.02.2021


Mira i Fabian to starsi bohaterowie. Mira to matka, która straciła starszego syna. Natomiast Fabian to mąż i ojciec, który stracił swoją żonę.
Marlon i Justyna to nastolatkowie. Marlon to dorosły syn Miry, który stracił brata i musi zajmować się matką przez co nie ma czasu na opłakiwanie straty brata. Justyna to córka Fabiana, która nie dość, że straciła matkę, to również się buntuje. Czy te rodziny będą potrafiły się z sobą dogadać?

"Mogło być gorzej" to opowieść osadzona w Polsce. Poznajemy dwie różne rodziny, które pochodzą z dwóch różnych światów społecznych. Jednak łączy ich jedno - tragedia, gdyż obie rodziny tracą w wypadkach samochodowych swoich bliskich.
Według mnie powyższa książka to opowieść o zbudowaniu relacji na podstawie straty. Historia ta jest przesycona smutkiem, żalem, a przede wszystkim nie zdecydowaniem, gdyż bohaterowie "to się schodzą, a to się zaraz rozchodzą". W moim odczuciu autorka miała dobry zamysł na historię, jednak została za bardzo przeciągnięta przez to niezdecydowanie. Minusem jak dla mnie jest zachowanie Fabiana, który po dowiedzeniu się wieku Miry traktuje ją jak trędowatą. Kolejnym minusem jest zachowanie rozkapryszonej Justyny, która napala się na Marlona, a gdy ten ją odrzuca rzuca się ona na jego kolegę. Jedynym plusem jak dla mnie są tylko cięte riposty i powiedzonka Miry.
Jak dla mnie plan na opowieść nie był zły, jednak został przesadzony w wielu wątkach.


Moja ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz